طراحی سایت
دات نت نیوک
Menu

اخبار سایت

17

 

رسالت بزرگ خبرنگاران در ارتباط دوسویه مردم و مسئولان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی گفت : رسالت خبرنگار دارای ارزش و جایگاه بالایی است و خبرنگار صدا و پیام مردم را به گوش مسئولان می رساند و همچنین اقدامات و خدمات مسئولین را به آنان منعکس می نماید که این رسالت بزرگیست و امیدواریم در این راه موفق باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد؛ قاضی صادقی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید عرصه خبر محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار با بین این مطلب افزود: با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه مبنی بر اطلاع رسانی اقدامات گسترده صورت گرفته توسط این قوه در طی سال های اخیر ، امروز عرصه خبر و اطلاع رسانی در دستگاه قضایی نیز یکی از اولویت های مورد تاکید مسئولین عالی قضایی در راستای اقدامات عظیم صورت گرفته در دستگاه قضایی می باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد همکاری و همراهی خبرنگاران در زمینه اطلاع رسانی بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی به این نتیجه رسیده است که اگر در مقوله پیشگیری از وقوع جرم و دفاع از حقوق عمومی ورود پیدا نکند قادر به رسیدگی به این حجم از پرونده در دستگاه قضایی نخواهد بود .

 وی در ادامه تشریح کرد: به طور میانگین در طول سال در سطح استان نزدیک به یک میلیون و پانصدهزار پرونده وارد دستگاه قضایی می شود و اگر ورود پیشگیرانه به عملکرد دستگاهها و سازمان ها نداشته باشیم و نتوانیم ورودی پرونده به دادگستری را کنترل کنیم قطعاً با کمبودی که در کادر قضایی و اداری داریم در پاسخگویی سریع به مردم دچار مشکل خواهیم شد .   

 دادستان مشهد با تاکیدگفت: یقین داریم اگر دستگاهها ، سازمان ها و مدیریت شهری به وظایف خود به درستی عمل نمایند شاهد کاهش چشمگیر ورودی پرونده به دستگاه قضایی خواهیم بود و به عنوان مثال روزانه شاهد ورود پرونده های با عناوین اتهامی ضرب جرح ، توهین و حتی قتل به علت جای پارک در خیابان ها و کوچه ها هستیم که علت این امر چیست ؟ و آیا اگر مدیریت شهری به وظیفه خود به درستی عمل می نمود، این نوع پرونده ها تشکیل می شد .

این مقام قضایی ادامه داد : چرا باید شاهد ساخت باغ ویلاهای بدون ضابطه در حاشیه شهر مشهد باشیم ؟ آیا اماکن ورزشی و تفریحی موجود، پاسخگوی جمعیت سه و نیم میلیونی مشهد است ؟ آیا در صدور مجوزات برای مجتمع های تجاری و برج سازی ضوابط رعایت می شود؟ آیا نباید در این وضعیت حمایت از حقوق عمومی مردم  که بر اساس قانون اساسی بر عهده دستگاه قضاییست ، پیگیری شود .

قاضی صادقی در ادامه اذعان داشت : در حال حاضر چند مجموعه ورزشی از جمله پیست اتومبیلرانی و یا موتور سواری مجهز و دارای جاذبه برای جوانان ایجاد شده است ، تا بعد از آنان توقع تخلیه هیجانات خود را در کوچه و خیابان نداشته باشیم و از همه مهمتر اینکه زمانی که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز به وظیفه خود جهت ایجاد آسایش مردم اقدام می کند برخی مسئولین از این عملکرد انتقاد می کنند .

   دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ، منابع طبیعی و حقوق عامه استان به موضوع کمربند جنوبی اشاره داشت و گفت: در موضوع کمربند جنوبی ، مدیریت شهری بدون ضوابط قانونی شروع به عملیات اجرایی کرد و دستگاههای اجرایی ذیربط هم نظاره گر بودند در حالی که این پروژه پیوست زیست محیطی نداشت و بنا به اعلام رسمی سازمان حفاظت محیط استان به دادستانی، تخریب ارتفاعات جنوب شهر از جهات مختلف تاثیرات زیست محیطی زیادی بر روی شهر و شاخص های زیست محیطی آن دارد .  

وی گفت: بخشی از تنفسگاه شهر در حال تخریب شدن بود و اگر مردم حق خود را مطالبه نمی کردند قطعاً این بخش از ارتفاعات جنوب مشهد از بین رفته بود .

ایشان ادامه داد دستگاه قضایی در راستای دفاع از حقوق عمومی  و در راستای مطالبه مردم به موضوع ورود پیدا کرد اما ببینید چه هجمه هایی ایجاد شد .

وی با اشاره به ساخت برخی برج سازی ها در اطراف این پروژه گفت : در حالی که شورای حفظ حقوق بیت المال استان مصوب کرد به دلیل کمبود فضای شادی و نشاط سالم و مومنانه مردم این مکان تبدیل به فضای سبز و مکانی تفریحی برای استفاده مردم گردد اما چرا باید مسئولین شهری و استانی اصرار بر تخریب محیط زیست شهر مشهد که میراثی برای آیندگان است داشته باشند .  

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به طرح موضوع فعالیت مجموعه گردشگری و توریستی آبادگران در شورای حفظ حقوق بیت المال گفت : مدیران استانی و شهری وقت در سال 1374 ، چند ده هکتار از اراضی ملی واقع در ارتفاعات جنوب شهر مشهد را جهت زائرسرا و ایجاد مجموعه تفریحی و رفاهی واگذار کردند وحتی در سال 1388 نیز بدون رعایت ضوابط و قوانین نیز مجوز ساخت هتل هفت ستاره صادر شد ؛ حال مردم قضاوت کنند که این مجموعه که باید دارای بیش از 60 درصد فضای سبز برابر مصوبه کمیسیون ماده 5 می بود امروز واقعاً مجموعه تفریحی و رفاهی محسوب می گردد ؛ حال آیا نباید دستگاه قضایی قصور دستگاهها را در راستای صیانت از حقوق عامه مطالبه نماید و آیا این بخش از ارتفاعات مشهد که از بین رفته است قابل برگشت بر مردم هست ؟  ایشان گفت هنوز کمربند جنوبی تکمیل نشده است ساخت و ساز در مجموعه دیگری در آن نزدیکی شتاب گرفته است .

 مدیر قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت : برخی به جای اینکه به دنبال ایجاد مکان های تفریحی و گردشگری سالم و مومنانه مردم باشند جوانان را دلخوش به یک کنسرت می کنند ؛ در حالی که ایجاد نشاط اجتماعی و شادی مستمر برای جوانان با این اقدامات ایجاد نمی شود . گفت: بعضی مدیران آنقدر که نگران برگزاری یک کنسرت هستند ، نگران تعطیلی فرهنگسرای حجاب در مشهد نبودند .

وی بر استفاده از ظرفیت جوانان مومن و انقلابی و علاقمند در راستای حل مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: ورود جوانان به عرصه های مختلف از اول انقلاب تاکنون بسیار اثرگذار بوده و باید به آنان بیش از پیش اعتماد کرد.

 

 

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |
دی ان ان