طراحی سایت
دات نت نیوک
Menu

اخبار سایت

30

اجازه هیچ تغییر کاربری در پارک ملت را نخواهیم داد

بودجه ها غیر اصولی هزینه میشود است

تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران کلان نظام اقتصادی در مشهد هشداری است به قانون شکنان

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد؛ غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: برخی از مسئولین اظهار کرده اند در حال مطالعات احداث پارکینگ در داخل پارک ملت هستند ، باید به مردم پاسخ دهند با کدام مجوز از حقوق بیت المال ، طرح مطالعاتی بر خلاف حقوق عمومی جامعه تصویب می کنند و می خواهند قسمتی از پارک ملت را تبدیل به پارکینگ کنند .

 

قاضی صادقی تصریح کرد: مشکل شهر مشهد در حال حاضر توسعه حمل و نقل عمومی است نه ایجاد پارکینگ آن هم با تخریب بوستان ملت و البته دادستانی به عنوان مدعی العموم اجازه تغییر کاربری حتی یک سانت از پارک ملت مشهد را نخواهد داد .

این مقام ارشد قضایی گفت : مسئولین شهری چرا در خصوص زمان راه اندازی خطوط دو و سه قطار شهری مشهد به مردم توضیح نمی دهند و زمان افتتاح پروژه تعیین نمی کنند و یا چرا نسبت به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ، که امروز فرسوده بودن بخشی از این ناوگان صدای مردم را درآورده است .

وی گفت : برخی مدیران شهری هر جور که بخواهند طرح تصویب و اجرا می کنند ، بنحوی که بیش از سی میلیارد تومان بودجه تخصیص می دهند جهت احداث چپگرد شهید ناصری که بنا به اعلام خودشان بار ترافیکی منطقه را کاهش دهند در حالی که گره ترافیکی آن محدوده ورودی به بلوار پیروزی است .   

 قاضی صادقی گفت : وقتی شهرداری در پارک جنگلی شهر مجوز تجاری صادر می کند و برخی از مسئولین هم به اسم حمایت از سرمایه گذاری ، از این امر حمایت می کنند نتیجه آن دست اندازی به سایر اموال عمومی می شود .

 ایشان ادامه داد : شهرداری اعلام کرده است با جذب سرمایه گذار ، می خواهد مجموعه تفریحی و گردشگری در بوستان خورشید ایجاد کند ، این در حالی است که از مسئولین انتظار می رود نسبت به توسعه متوازن شهر مشهد اقدام کنند و هنر یک مسئول این است که بتواند سرمایه ، سرمایه گذار را در جایی که شهر به آن نیاز دارد هدایت کند که فرضاً اگر در حاشیه رودخانه حفاظت شده کشف رود ، پارک خطی ایجاد شد و سرمایه گذار در این نقطه از شهر هم سرمایه گذاری کرد هنر کرده ایم و با این کار بسیاری از آسیب ها و دغدغه های مردم آن منطقه را مرتفع می شود .

وی با تاکید به حفظ کوه های جنوب شهر مشهد گفت :  در راستای پیشگیری از تصرف کوه های حاشیه بلوار نماز ، در محدوده اراضی زکریا ، حدود سی هکتار زمین با مطالبه مردم و پیگیری دادستانی ، توسط راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شده است تا بر روی این کوه ها درخت بکارند و آن را تبدیل به فضای سبز کنند .  

  دادستان مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت : بحمدالله با تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران کلان نظام اقتصادی در مشهد ، شاهد کاهش چشمگیر تجمعات اعتراضی در سطح شهر مشهد هستیم و انشاالله با ادامه رسیدگی به سایر پرونده های کلان اقتصادی در این دادگاه ، شاهد آرامش بیشتر اقتصادی در جامعه باشیم .     

 

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |
دی ان ان