طراحی سایت
دات نت نیوک
Menu

اخبار سایت

24

در آئین تکریم و معارفه جمعی از معاونین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی عنوان شد:

چشم امید جامعه به دستگاه قضایی و پلیس است

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: حمایت از مال و ناموس و جان و حفظ امنیت در تمام جهات انتظار مردم است و چشم امیدشان به دستگاه قضایی و پلیس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد رئیس شورای عالی قضایی استان خراسان رضوی در این مراسم با بیان این مطلب افزود: منشاء رسیدگی ها در قوه قضائیه ، تدوین قوانین متعدد و جرم زدا در قوه مقننه است که موجب ورود سالانه  حدود 20 میلیون پرونده به قوه قضائیه شده که بار مسئولیتی سنگینی است و باید برای کاهش پرونده ها از کمکهای مردمی و معتمدین در حل اختلافها استفاده تا کثرت پرونده ها کاهش و ما بتوانیم به پرونده های خاص و مهم رسیدگی کنیم.

رئیس شورای عالی قضایی استان عنوان کرد: در راستای مشارکت با مردم کمکهای مردمی و ایده ها را پذیرا هستیم تا حرکت تکاملی و تصاعدی داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد ضابط دستگاه قضایی هم چشم ما است و هم دست ما است و هم رابط بین ما و جامعه و ما از ضابطی که آموزش دیده و تحت نظارت است حمایت می کنیم.

محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی هم در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از تمام همکاران قضایی و اداری از آنان خواست توجه ویژه به دستور العمل حفظ کرامت و ارزشهای انسانی در قوه قضائیه داشته باشند و این دستور العمل را که از ناحیه ریاست محترم قوه قضائیه ابلاغ شده است و مزین به آموزه های اسلامی و اخلاقی است سرلوحه کار خود قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی عنوان کرد: نظارت مستمر و مؤثر بر کلیه عملکردها، پیشگیری از وقوع جرایم، دفاع از حقوق عامه، نظارت بر عملکرد ضابطین و محورهای سند تحول قضایی در حوزه دادسرا در آینده مورد توجه این مجموعه خواهد بود.

همچنین قاضی سید جواد حسینی معاون دادستان و سرپرست ناحیه 4 دادسرای مشهد در این مراسم با تشریح فعالیتهای این حوزه قضایی اظهارداشت : وسعت جغرافیایی زیادی از حاشیه شهر مشهد در ناحیه 4 قرار گرفته است و فعالیتهای مناسب نظارتی و قضایی در حوزه ، رفع تصرفات از اراضی ملی ، پایانه ی حمل و نقل اتوبوسی مشهد و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد و تشکیل کمیته هدایت و ارشاد (اراذل و اوباش) ، انجام شده است.

در ادامه این مراسم قاضی سید هادی شریعت یار معاون دادستان و سرپرست ناحیه 6 دادسرای مشهد با اشاره به اینکه بیشترین تراکم جمعیتی مشهد در این حوزه قضایی است گفت: این حوزه قضایی محل تلاقی دو طبقه برخوردار و کم برخوردار جامعه است لذا مشکلات زیادی داریم و اقدامات پیشگیرانه از اهمیت بالایی برخوردار است و برای همین از نقش ویژه ضابطین در تشکیل پرونده ها کمک گرفتیم و با تشکیل تیم نظارت بر ضابطین سعی بر مدیریت ورودی پرونده ها و تامین امنیت در این حوزه  قضایی اولویت ما بوده است.

قاضی مهدی حقدادی سرپرست دادسرای جرائم زمین و مسکن و جرائم رایانه ای هم در این مراسم به ایجاد زیرساختهای کمکی اشاره و عنوان داشت: در این دادسرا دستور العمل 52 بندی حوزه کاری شهرداران و سامانه پایش تخلفات ساختمانی  ،  کمیته حمایت و صیانت از اراضی حریم شهری ، ساماندهی بنگاههای املاک و دستور العمل و سامانه برخط استعلام از شهرداری که بزودی اجرایی میشود در حوزه زمین و مسکن انجام شده است و  سامانه پایش کاشف ، تدوین کتابچه رویه های قضایی فضای مجازی ، سامانه مسدودی سایتهای فیشینگ و تدوین طرح استفاده از رمزهای پویا یک بار مصرف ،در حوزه فضای مجازی از جمله دستاوردهای ناحیه جدید التاسیس 7 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد است.

سرپرست ناحیه 2 دادسرای عمومی وانقلاب مشهد نیز در پایان به انجام کارهای تخصصی در حوزه برخورد با زمینه های فساد اداری و فسادهای سازمان یافته اشاره کرد و گفت: حساسیت ناحیه 2 دادسرای مشهد بدلیل برخورد با جرائم مدیران در حوزهای فوق الذکر است و رسیدگی به پرونده های خاص و کلاهبرداریهای کلان نیز در این ناحیه رسیدگی میشود.

قاضی مرتضی خدابنده در ادامه اظهار داشت: در یک مورد پرونده 40 هکتار از اراضی مرغوب داخل شهر مشهد که مورد هجمه زمین خواران بود با تلاش عوامل امنیتی تشکیل پرونده شده است و همچنین باند فرار مالیاتی با 420 متهم و 3000 میلیارد ارزیابی ریالی شناسایی شدند و ورود به موضوع تخلفات احتمالی شهرداری در پروژه های مشارکتی شهرداری مشهد صورت گرفته است که تمام این تلاشها در راستای دفاع از حقوق عمومی و اعتلای دستگاه قضایی است.

شایان ذکر است در این مراسم سید هادی شریعت‌یار به‌عنوان معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادستان، اسماعیل عندلیب به‌عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 4، اسماعیل رحمانی به‌عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 6، ولی قنبری راد به‌عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 7، مرتضی خدابنده به‌عنوان معاون دادستان در امور نظارت بر دادسراهای شهرستان‌ها و امور ضابطین و سید جواد حسینی به‌عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 2 عمومی وانقلاب مشهد معارفه شدند.

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |
دی ان ان