طراحی سایت
دات نت نیوک
Menu

pishgiri

28

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پس از حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در دادسرا از وضعیت برق در این کلانشهر خبر داد.

قاضی بخشی محبی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در  امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه اظهار داشت: با توجه به گرمای بیش از حد هوا در چند مدت اخیر در کشور متاسفانه شبکه برق کشور با توجه به بارش های اندک در سال گذشته دچار افت بار شده است و این توزیع بار باید در سراسر کشور صورت پذیرد که به تبع آن در مشهد مقدس با توجه به اینکه در این شهر کمبود برق وجود ندارد اما به منظور تامین برق شبکه سراسری کشوری دچار قطعی مقطعی شده است. این مقام قضایی اظهار داشت: البته این قطعی برق نیز مشکلات و معضلاتی را نیز به همراه داشته است که بر همین اساس و در راستای حفظ حقوق عامه ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد مقدس در دادسرا حاضر و پاسخگوی برخی سوالات بود. معاون دادستان مرکز استان اظهار داشت: واحدهای صنعتی و صنایع پایه، بیمارستانها و توقف فعالیت آسانسورها ، خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی ، خسارات وارده وسایل و تجهیزات به مردم در اثر قطعی برق،... مواردی بود که بر اساس گلایه ها و گزارشهای مردمی به این دادستانی ، مواردی بود که در این جلسه مطرح شد. وی اظهار داشت که در این جلسه به مدیر عامل شرکت برق تاکید شد که خاموشی ها و قطعی برق مناطق مختلف شهر باید روز قبل به اطلاع عموم برسد. وی اظهار داشت در خصوص تامین برق صنایع تولیدی و شهرک های صنعتی ، بیمارستانها و مناطق حساس نیز تاکیدات لازم به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد صورت پذیرفت. این مقام قضایی گفت : در خصوص خسارات وارده به وسایل و تجهیزات نیز شرکت توزیع نیروی برق در صورت احراز تقصیر نسبت به پرداخت خسارت به زیان دیدگان برابر قانون و دستورالعمل های شرکت اقدام خواهد نمود.

وی همچنین در خصوص وضعیت آسانسورها اظهار داشت: با توجه به ملزم شدن شرکت توزیع نیروی برق به اطلاع قبلی به شهروندان در خصوص قطعی مناطق شهر، شهروندان نیز باید رعایت اصول احتیاط را در این مواقع داشته باشند البته به شرکت برق نیز تذکر داده شد تا از ظرفیت بیمه ها استفاده کنند و همچنین پیگیر اجرای سیستم بلک اوت با همکاری و هماهنگی سازمان آتش نشانی باشد تا پس از قطعی برق، آسانسور ها در اولین طبقه توقف نمایند. این مقام قضایی در پایان اظهار داشت: بر اساس گزارش مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوشبختانه در شهرستان مشهد کمترین میزان زمان خاموشی را در کل کشور داریم و در صورت صرفه جویی بیشتر مردم نیز شرایط به حالت عادی بازخواهد گشت.

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |
دی ان ان