طراحی سایت
دات نت نیوک
Menu

اخبار سایت

27

بیش از 1400 مرکز تولید و توزیع مواد مخدر در مشهد شناسایی و پلمپ شد

دادستان مرکز استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح ناامن سازی محیطهای تولید و توزیع مواد مخدر در مشهد بیش از 1400 مرکز شناسایی و پلمپ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دادستان مرکز استان خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: در راستای اجرای طرح ناامن سازی محیطهای تولید و توزیع مواد مخدر در شهرستان مشهد بیش از هشت هزار و دویست معتاد متجاهر نیز در مراکز ماده 16 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر نگهداری و درمان شده اند.

قاضی صادقی تصریح کرد: از سال گذشته نظارت بر عملکرد مراکز موضوع ماده 16 بر عهده بهزیستی قرار گرفته است و در حال حاضر دو مرکز دولتی ، یکی برای مردان و مرکز دیگر برای زنان در مشهد با ظرفیت تقریبی 400 نفر برای نگهداری و درمان معتادین متجاهر در نظر گرفته شده است .

دادستان مشهد در ادامه بیان داشت : با توجه به اینکه ظرفیت مراکز دولتی برای نگهداری معتادین متجاهر برابر شرایط که در آیین نامه بعد از خروج معتادین در نظر گرفته شده است کافی نبود ، 9 مرکز غیردولتی موضوع ماده 15 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در این خصوص نسبت به پذیرش این افراد اقدام نموده اند و در نگهداری و درمان معتادین هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و دستگاههای مسئول باید تکالیف خویش را بر اساس آیین نامه بعد از خروج معتادین انجام دهند تا معتاد بعد از خروج ، پس از مدتی کوتاه دوباره دستگیر و به این مراکز تحویل داده نشود  که بر همین اساس دستگاه قضایی قطعاً امسال تکالیف این دستگاهها را که یک مطالبه عمومی می باشد پیگیری خواهد کرد و با مدیران سهل انگار برخورد خواهد شد.

دادستان مرکز استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برخی از دستگاهها دلیل انجام ندادن تکالیف قانونی خویش را عدم تخصیص اعتبارات و بودجه اعلام می کنند که این حالت برای مردم مورد قبول نخواهد بود و باید مشخص شود اعتبارات در جهت تعیین شده هزینه می شود که نیاز است بر عملکرد این دستگاهها نظارت جدی و مستمر صورت گیرد .

  این مقام قضایی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز در دستور کار دادستانی مشهد هست اظهار داشت : موضوع برخورد با مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد یکی از برنامه های مستمر دادسرای عمومی و انقلاب مشهد می باشد و بسیاری از این مراکز پس از شناسایی ، توسط تیمی متشکل از دادسرا ، بهزیستی ، شورای مبارزه با مواد مخدر ، نیروی انتظامی و ... تعطیل و پلمپ می گردند .         

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |
دی ان ان