طراحی سایت
دات نت نیوک
Menu

اخبار سایت

25

اطلاعیه نوروز 98  دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی

ضمن عرض تبریک پیشاپیش فرارسیدن بهار طبیعت به مردم شهید پرور و زائرین گرامی حضرت ثامن الحجج (ع) به اطلاع کلیه شهروندان میرساند؛همه ساله در ایام پایانی سال شاهد حوادث تاسف بار ناشی از استفاده مواد محترقه و آتش زا و همچنین مواد منفجره و به تبع آن ایجاد صدمه و مزاحمت برای شهروندان عزیز ، ایراد خسارت به اموال دولتی و عمومی وقوع حریقهای گسترده و .... در سطح شهر که موجب بی نظمی و به بار آمدن خسارت های جانی و مالی برای آحاد مردم شریف مشهد می باشیم. بر همین اساس دادسرای عمومی و انقلاب ضمن هشدار جدی به افرادی که آسایش و آرامش مردم شریف مشهد مقدس را در روزهای پایانی سال خصوصاً چهارشنبه آخر سال به خطر می اندازند، تاکید می کند بر اساس قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز کسانی که به طور غیر مجاز مواد ناریه و منفجره را خریداری و نگهداری و حمل و یا اقدام به توزیع یا فروش این اقلام نمایند به حبس از 6 ماه تا 2 سال محکوم خواهند شد.

لذا به کلیه افرادی که قصد  اینگونه رفتارها را دارند توصیه می شود که ضمن در نظر گرفتن عواقب اینگونه کارها ، زمینه فراهم نمودن برخوردهای قانونی را بوجود نیاورند تا انشااله در پایان سال شاهد کمترین حوادث و سوانح در شهرمان باشیم.

ضمنا خاطر نشان میشود رانندگانی که در این ایام باعث آلودگی صوتی، مزاحمت نوامیس و بد حجابی شوند توسط عوامل انتظامی شناسایی و بر اساس قانون دستور توقیف خودروی آنان حداقل تا پایان تعطیلات نوروزی صادر خواهد شد.و همچنین در خصوص سرعتهای غیر مجاز و حرکات نمایشی ، رانندگان پر خطر و در حالت مستی که توسط دوربینهای نظارتی ثبت می گردد علاوه بر اعمال قانون دستور توقیف نیز صادر خواهد شد. به خانواده های محترم نیز توصیه میشود در روزهای پایانی سال ضمن حضور در کنار فرزندان و فراهم نمودن حیطی آرامش بخش بر رفتارهای آنان به ویژه در چهارشنبه آخر سال نظارت کامل داشته تا از وقوع حوادث ناگوار برای فرزندان پیشگیری گردد. همچنین به جوانان عزیز توصیه می شود رفتارهای خود را در چارچوب قانون و ضوابط انجام و همچنین رعایت نظم و انضباط عمومی و اجتماعی را مد نظر قرار دهند.

مراجع محترم انتظامی نیز ضمن آمادگی کامل در روزهای پایانی سال در صورت مشاهده هر گونه رفتارهای پر خطر با مواد محترقه و منفجره که موجب اخلال در نظم عمومی می گردد با موضوع برخورد و در اجرای ضوابط و مقررات قانونی ، مراتب را به دادسرا اعلام نمایند.

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |
دی ان ان