طراحی سایت
دات نت نیوک
Menu

اخبار سایت

17

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی گفت:

اجرای طرح پایلوت پیشگیری از تصادفات در محور آزادراه شهید شوشتری و بلوار وکیل آباد مشهد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه رفع نقاط حادثه خیز گفت: طرح برخورد با رانندگان پر خطر که در محور‌های مواصلاتی استان سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دارند اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی  وانقلاب مشهد به نقل از میزان ،غلامعلی صادقی دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان خراسان رضوی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه رفع نقاط حادثه خیز با بیان این مطلب افزود : بستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودرو‌ها به صورت مستمر کنترل و طرح برخورد با تخلفات سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی توسط پلیس راه اجرا شد.

 

قاضی صادقی اذعان داشت: طرح برخورد با رانندگان پر خطر که در محور‌های مواصلاتی استان سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دارند اجرا شد و توسط پلیس راه و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی بیش از ۷۰ خودرو توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پایلوت پیشگیری از تصادفات در محور آزادراه شهید شوشتری و بلوار وکیل آباد مشهد گفت: این طرح در راستای ارتقای فرهنگ اخلاق حرفه‌ای در امر رانندگی به اجرا درآمد.

صادقی خاطرنشان کرد: در جهت اجرای بازگشایی محور فرمانیه به مجیدیه در راستای کاهش ترافیک محور وکیل آباد به شهرستان طرقبه و شاندیز پیگیری به عمل آمد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: با توجه به محور‌های مواصلاتی میامی به سبزوار و محور سبزوار به نیشابور به علت کویری بودن مسیر و عدم جاذبه گردشگری و عدم وجود استراحتگاه‌های مجهز در این دو محور شاهد وقوع تصادفات جرحی و فوتی متعدد به دلیل خستگی و خواب آلودگی بودیم، بر همین اساس طرح توانمندسازی ۱۹ روستایی که در حاشیه این محور قرار دارند با دو هدف ایجاد اشتغال پایدار به منظور عدم مهاجرت روستاییان به شهر‌های بزرگ استان خراسان رضوی و کاهش تصادفات فوتی و جرحی بوده به اجرا درآمد.

وی در ادامه به اعزام روزانه ۱۴ تیم گشتی توسط پلیس راه شهرستان سبزوار به منظور پیشگیری از تصادفات محور میامی-سبزوار اشاره کرد و گفت: نقاط پرتصادف محور مشهد-شاندیز، محور رباط سفید، دوربرگردان حکیم آباد محور چناران به قوچان، دوربرگردان اخملد محور چناران-قوچان و اولر محور سبزوار-نیشابور ایمن سازی شد.

صادقی در ادامه به ساخت چهار سکوی استقرار پلیس راه اشاره کرد و گفت: محل عبور عابرپیاده بین نیوجرسی‌ها انسداد و روشنایی گردنه سبز اصلاح و تکمیل شد و همچنین روشنایی موقعیت کیلومتر ۵۵ محور سبزوار-نیشابور تکمیل شد و ایمن سازی و احداث سرعتگاه سینوسی نیز تکمیل شد و گاردریل محدوده ویرانی نصب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی با اشاره به افزایش ایمنی محور تربت حیدریه-رشتخوار با حذف موانع دید در تشریح اصلاح نقاط پرتصادف گفت: سه راهی مهنه، کمربندی کاریز محورتایباد-تربت جام، ویلا‌های محور آزادراه مشهد-باغچه، تقاطع قوش خزایی محور سرخس-مشهد، پل قلندرآباد محور تربت جام-فریمان و تقاطع میاندهی محور فیض آباد-بجستان مورد اصلاح قرار گرفت.

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |
دی ان ان