طراحی سایت
دات نت نیوک
Menu

اخبار سایت

14

باسمه تعالی

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، ماه عبودیت و میهمانی خدا و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مومنین به اطلاع همشهریان عزیز میرساند در این ماه عزیز که ماه تمرین صبر و عبادت و بندگی خالصانه و پرهیز از انواع معاصی و گناهان می باشد و با توجه به لزوم حفظ حرمت این ماه عظیم و رعایت بیش از پیش حرمت حریم مطهر رضوی (علیه السلام) و فراهم نمودن فضایی معنوی و محیطی آکنده از عطر دل انگیز ایمان و به منظور جلوگیری از تظاهر به روزه خواری که شرعاً حرام و قانوناً جرم به حساب می آید لذا از کلیه عمومی مجاورین و زائرین گرامی حضرت رضا علیه السلام در خواست می شود که بیش از پیش نسبت به رعایت حرمت این ماه عزیز همت نمایند.

با توجه به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و برگزاری جلسات جهت هماهنگی دستگاههای ذیربط لازم است :

مراجع محترم انتظامی در صورت مشاهده هرگونه روزه خواری علنی ضمن ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر فرد خاطی را به حوزه قضایی مربوط معرفی نمایند. همچنین در ساعات اولیه شب و مقارن با اقامه نماز و صرف افطار و جلسات مذهبی دعا و قرآن با تقویت گشتهای انتظامی موجبات امنیت خاطر بیش از پیش شهروندان و زمینه مقابله با سارقان احتمالی را فراهم آورند.

اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی نیز به واحدهای صنفی به ویژه صنوف عرضه کننده از جمله اغذیه و آب میوه و بستنی و رستوران داران ، آشپزخانه های توزیع غذا و امثال آن ابلاغ نمایند که حرمت این ماه عظیم و مومنین روزه دار را رعایت نموده و در صورت بروز تخلف و نفی مقررات با واحدهای متخلف برخورد نمایند.

پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به ترافیک سنگین ساعات پایانی روز و در آستانه اذان مغرب و افزایش تصادفات و درگیری های متعاقب ان لازم است ضمن حضور فعال در معابر و تقاطع ها و روان سازی ترافیک با استفاده از ظرفیتهای صدا وسیما جمهوری اسلامی در برنامه های مختلف رادیویی تذکرات لازم را به رانندگان محترم اعلام تا شاهد کاهش تصادفات نیز باشیم.

لازم به ذکر است تمهیدات لازم برای افرادی که مسافر و یا دارای عذر شرعی مباشند از سوی دستگاههای مسئول اتخاذ خواهد شد و این افراد نباید به صورت علنی در معابر اصلی شهر و در ملاء عام اقدام به خوردن و آشامیدن نمایند.

امید است در سایه توجهات خداوند متعال و عنایات امام هشتم علیه اسلام از فیوضات این ماه سراسر خیر و برکت حداکثر بهره برداری واقع گردد.

 

دادسرای عمومی و انقلاب مشهد

 

 

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |
دی ان ان