طراحی سایت
دات نت نیوک
Menu

اخبار سایت

17

تعهد نامه داران شرکت پدیده شاندیز بزودی به دادگاه فراخوانده میشوند

نماینده دادستان مرکز استان خراسان رضوی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور گفت: تعهد نامه داران شرکت پدیده شاندیز بزودی به دادگاه فراخوانده میشوند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد قاضی صادق صفری در گفتگو با این پایگاه با بیان این مطلب افزود: در بخشی از حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در مشهد در خصوص پرونده پدیده نسبت به تعهدنامه داران تعین تکلیف شده است.

وی تصریح کرد: به موجب آن کلیه تعهدنامه­داران می­بایست به حالت سهامداری برگردند و با توجه به اینکه منشاء تعهدی که در اختیار تعهدنامه داران است همان سهام است و هیچ وجه تمایز یا مزیتی نسبت به سایرین جهت تعلق تعهدنامه به آنان وجود ندارد لذا دادگاه در حکم صادره برای تعهدنامه داران تبدیل وضعیت به سهامداری را پیش­بینی کرده است.

قاضی صفری در بیان اقدامات انجام شده در این رابطه گفت: در همین راستا دستوری مبنی بر بررسی سازوکار جهت اجرای این قسمت از حکم دادگاه صادر شده است که به زودی طی پروسه مشخص به تعهدنامه داران اعلام خواهد شد که جهت تبدیل وضعیت مراجعه نمایند.

وی در ادامه عنوان کرد: ضمناً در حکم دادگاه در خصوص افرادی که اصرار بر اجرای مفاد تعهدنامه داران دارند پیش­بینی شده است که به خود متهمین مراجعه نمایند.

شایان ذکر است: در بازه زمانی خاص آذر ماه سال 93 تا بهمن ماه سال 94، شرکت پدیده شاندیز اقدام به خرید سهام متعلق به تعداد 63 هزار و525 نفر از سهامداران ( معادل 47 درصد از کل سهامداران آن دوره) نموده است و در قبال آن، برگ تعهد مشخصی را با در نظر گرفتن 30 درصد سود سالیانه و در سررسید هشت ماهه، در اختیار فروشندگان سهام قرار داده است درحالی‌که شرکت به دلیل شرایط ویژه ای که تاکنون داشته، موفق به تسویه حساب با این گروه نشده است.

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |
دی ان ان