طراحی سایت
دات نت نیوک
Menu

اخبار سایت

18

دادستان مشهد از آسایشگاه جذامیان بازدید کرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی جهت حل مشکلات آسایشگاه جذامیان مشهد از این مرکز بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ، در پی انتشار گزارشی در خصوص اوضاع و احوال نامناسب جذامیان ساکن در آسایشگاه مجذومین محراب خان، در راستای حفظ حقوق عامه، دادستان مشهد به همراه تعدادی از معاونین خود به بازدید از این آسایشگاه پرداخت تا از نزدیک نظاره گر چگونگی وضعیت زندگی مجذومین باشد.

 

در این بازدید معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون دادستان و سرپرست دادسرای سرپرستی  و دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای مرکز استان، دادستان مرکز استان را همراهی می کردند، قاضی درودی در ابتدا به آسایشگاه مجذومین بستری شده مراجعه و با آن ها به گفت و گو پرداخت و مشکلات و درخواست های آن را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

سپس وی به محل جمع آوری نذورات مردمی واقع در ساختمان آسایشگاه مراجعه و از نزدیک لیست اقلام توزیع شده بین مجذومین را بررسی و نحوه­ی جمع آوری ، تاریخ های پخش نذورات و جامعه آماری افراد دریافت کننده را مورد بررسی قرار داد.

این مقام قضایی در ادامه این بازدید از سه ساختمان دیگر مربوط به محل زندگی مجذومینی که نیاز به بستری ندارند و بهبود یافته اند، بازدید کرد و ضمن استماع سخنان آن ها، از خانه و وضعیت زندگی همه ساکنان جذام خانه محراب خان دیدن کرد.

قاضی درودی در بازدید خود شرایط نامناسب سرویس های بهداشتی و حمام مجذومین را مشاهده و بر رعایت موازین بهداشتی در آنجا تاکید و دستورات لازم را به رئیس آسایشگاه و رئیس بیمارستان شهید هاشمی نژاد صادر نمود.

مجذومین حاضر در این آسایشگاه ضمن اعلام مراتب سپاس گزاری خود از دادستان خواستند وضعیت زندگی محقرانه و پر مشکل آن ها را از نزدیک مشاهده و پیگیری نماید.

در پایان این بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: دادستان به عنوان مدعی العموم با جدیت به این موضوع ورود پیدا کرده و تحقیقات مفصل خود را انجام و تا حل نهایی مشکلات مجذومین پیگیری های لازم را از سازمان ها و مراجع ذیربط صورت خواهد داد.

این مقام قضایی ادامه داد: یقیناً بسیاری از مشکلات مجذومان در استان حل می شود و برخی از مشکلات باید در سطح ملی حل و تعیین تکلیف شود که علاوه بر انعکاس، پیگیری خواهد شد تا به صورت کشوری و ملی مورد بررسی قرار گیرد.

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |
دی ان ان