طراحی سایت
دات نت نیوک
Menu

اخبار سایت

05

با حضور مقامات کشوری و استانی و شهرمقدس مشهد

مجتمع حمایتی و کاهش آسیبهای اجتماعی کودکان " شوق زندگی" در شهرمقدس مشهد افتتاح شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی : آسیبهای اجتماعی امروز آسیبهای امنیتی فردا هستند امسال بودجه آسیبهای اجتماعی 37 برابر شده است

 

 

مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی " شوق زندگی"  به همت دادگستری خراسان رضوی و با مشارکت شهرداری مشهد مقدس و همکاری  شورای اسلامی مشهد مقدس و سازمان بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی کودکان‌کار و آسیب دیده و در معرض آسیب، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ، دکتر سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور ضمن تاکید بر ریشه کنی آسیبهای اجتماعی کودکان کار عنوان کرد: همه ما در برابر کودکان کار، کودکان بدسرپرست، کارتن خواب‌ها و... مسئولیم و امیدواریم که چنین اقداماتی در کل کشور نیز ادامه پیدا کند اگر ما در جامعه منجر به شادی کودک بی‌سرپرست و یا بدپرست شویم، دستگیر آخرت ما نیز خواهد بود و امید داریم در کشور ما روزی برسد که دیگر شاهد هیچ کودک کاری نباشیم .

در ادامه این مراسم، غلامعلی صادقی، رییس کل دادگستری خراسان رضوی، عنوان کرد: در این مکان، کار مشارکتی متفاوت و ضروری شکل گرفته است و کار مشارکتی یعنی همه در این مکان جمع شدند تا بتوانند در راستای کاهش یک آسیب اجتماعی گام بردارند و همه دستگاه‌های مختلف اعم از شورای شهر، شهرداری مشهد، بهزیستی، سمن‌ها، دادستانی و... پای کار آمدند تا ببینند چه اقدامی می‌تواند برای این اقشار آسیب‌پذیر انجام دهند تا این افراد به یک سرمایه اجتماعی تبدیل شوند.

ولی اسماعیلی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم اظهار کرد: باید جهت جبران زحماتی که در این مجتمع کشیده شده، جمله‌ای برازنده گفته شود در این محل اقدامی نو و نوین صورت گرفته که می‌تواند برای کل کشور یک نمونه مثال زدنی باشد.

وی درادامه گفت: من به نوبه خودم به عنوان خادم ملت و نماینده مردم ایران از صمیم قلب از تمام کسانی که برای این پروژه زحمت کشیدند، کمال تشکر را دارم و امید دارم از این مجتمع و اقدام نوین برای سایر استان‌ها الگوبرداری کنیم اگر ما و دولت آینده دست به دست هم ندهیم، آسیب های اجتماعی به آسیب‌های امنیتی تبدیل خواهد شد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دقت لازم، اعتبار لازم، برنامه منسجم با هم‌افزایی دولت انقلابی می‌تواند بهشت برین‌های دیگری را بسازد ما در کمیسیون اجتماعی مجلس ۳۷ برابر اعتبارات آسیب‌های اجتماعی را افزایش دادیم.

در بخش اعتبارات آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی کلانشهرها ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ کردیم که این رقم برای شهرستان‌های کوچک ۴۰۰ میلیارد تومان است. ما در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی می کنیم که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از هر ایده‌ای استقبال خواهیم کرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی معلولی است که علت آن توسعه نامتوازن کشور است، تصریح کرد: ما نباید همه امکانات را در یک جا متمرکز کنیم تا حاشیه نشینی ایجاد شود.

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در آیین افتتاح مجتمع شوق زندگی با اشاره به اینکه نوع مواجهه با موضوعات در قالب پروژه‌هایی که در شهر، خیرین شهریار هسته اصلی آن بوده‌اند، بسیار جدی است، اظهار کرد: توجه به موضوعات شهر ترمیمی، کاهش آسیب‌ها با ساز و کارهایی که تدوین شده و اتفاقی که امروز شاهد آن بودیم، همه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است. تمرکز همکاران ما در حوزه اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی، به کارگیری همکاری تمام دستگاه‌ها اعم از بهزیستی، نیروی انتظامی، خیرین و... است که بتوانند نرخ برخی از آسیب‌ها را در شهر مشهد کاهش دهند.

شایان ذکر است در این مجتمع طرح سایبان مهر، سایبان امید، طرح سایبان عدالت، طرح کودک خلاق و سایبان مهان پیاده شده و فعالان اجتماعی در قالب این طرحها اقدامات لازم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان برنامه ریزی و انجام می دهند.

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |
دی ان ان