طراحی سایت
دات نت نیوک
Menu

اخبار سایت

29

دادستانی مشهد حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر

پرونده های شکایت موضوع تعرض به آمران به معروف و ناهیان از منکر در شعبه ویژه دادسرای مشهد رسیدگی میشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی وانقلاب مشهد ؛ حجت الاسلام سید علی صالح معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی در حوزه قضایی ثامن با اعلام این مطلب عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین تاکید رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در این زمینه، حمایت های حقوقی و قضایی لازم از آمر به معروف مشهدی انجام گرفته است.

معاون دادستان مشهد در ادامه عنوان کرد: در ماجرای ضرب و شتم یک آمر به معروف، بر اساس شکایت صورت گرفته پرونده ای در دادسرای ناحیه ۳ مشهد حوزه قضایی ثامن تشکیل شده که اکنون در حال انجام تحقیقات و طی مراحل قانونی است.

حجت الاسلام صالح تصریح کرد: در این پرونده یکی از متهمان دستگیر و سایر متهمان متواری هستند که دستور دستگیری و همچنین توقیف خودرو آنان صادر شده است.

شایان ذکر است یکی از آمران به معروف در مشهد هنگام تذکر به چند  نفر در بلوار سجاد مشهد از سوی آنان مورد حمله قرار گرفته  بود. این آمر به معروف توسط فرد خاطی و همراهان وی که به دلیل شرب خمر در حالت عادی نبوده مورد هتاکی و ضرب و شتم قرار گرفته است.

قانون پشتیبان و حامی " امربه معروف و نهی ازمنکر" افراد است و براین اساس مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست چرا که همه مردم نسبت به جامعه و یکدیگر مسئولیت داشته و در این خصوص مسئولیت متولیان دستگاه‌های اداری مرتبط به منظور انجام وظایف عمومی و اختصاصی خویش طبق قوانین ابلاغی امر به معروف و نهی از منکر دوچندان است.

عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |
دی ان ان